Hallo, mijn naam is Milou Mulder, kwaliteits- en relatiemanager bij Welke. Ik ben 43 jaar, sportief (fitness, wandelen en mountainbiken) en gek op muziek en dansfeestjes. Zo serieus als ik in mijn werk ben, zo heerlijk ongegeneerd kan ik (buiten coronatijden) in de kroeg meezingen op nummers van Hazes, top 40 deuntjes of oude kaskrakers.
Interview Milou Mulder – Kwaliteits- en relatiemanager bij Welke
“Tevreden kandidaten en klanten én het beperken van de schadelast voor onze opdrachtgevers is mijn en onze missie”
‘’Ik was ooit medewerker nr 6.’’
Inmiddels ben ik 9,5 jaar werkzaam bij Welke. Ik was ooit medewerker nr 6. Destijds werd ik aangenomen op de functie van werkcoach. In die tijd was het UWV nog onze grootste klant. Later is de naam van de functie veranderd naar die van re-integratiebegeleider. Een jaar of 6 croste ik het hele land door. Niet alleen begeleidde ik kandidaten van uiteenlopende opdrachtgevers, ook de acquisitie van nieuwe opdrachtgevers behoorde toen nog tot de taak van een re-integratiebegeleider. Daarnaast ben ik altijd bij de werving & selectie van nieuwe collega’s betrokken geweest. Met het steeds groter worden van de organisatie werd kwaliteits- en relatiemanagement steeds belangrijker. Sinds 2,5 jaar houd ik mij hier binnen de organisatie actief mee bezig.
Kwaliteits- en relatiemanager bij Welke
Naarmate de organisatie groeit, re-integratiebegeleiders gedecentraliseerd (regionaal) en op afstand werken, klanten mondiger worden en (terecht) steeds meer van onze dienstverlening vragen/verlangen, worden thema’s als kwaliteit en relatiemanagement belangrijker. Ook het feit dat het UWV de ‘spelregels’ met betrekking tot re-integratie heeft aangescherpt, maakt dat het continu monitoren en scherp blijven op onze dienstverlening extra aandacht vraagt én verdient. Tevreden kandidaten en klanten én het beperken van de schadelast voor onze opdrachtgevers is mijn en onze missie. Je kan mij niet blijer maken dan het compliment en (blijvende) vertrouwen van een klant of kandidaat in ons als specialist op het gebied van re-integratie en arbeidsmobiliteit. Gevraagd en ongevraagd advies geven, boven verwachting presteren en vooral willen blijven ontwikkelen en professionaliseren; daarmee kunnen en willen wij het verschil maken!


Verbeterpunten en kansen implementeren
Binnen ons bedrijf houd ik mij voornamelijk bezig met het bewaken van de kwaliteit van onze dienstverlening en relatiemanagement in de breedste zin van het woord. Naast dat ik actief betrokken ben bij de W&S en het onboarden van nieuwe collega’s, coach, train en instrueer ik hen op een zo eenduidig en constructief mogelijke werkwijze. Ik ‘bewaak’ dat belangrijke procedures worden opgevolgd en ben nauw betrokken bij verbeter- en ontwikkelingstrajecten. Daarnaast toets ik bij onze opdrachtgevers hoe onze dienstverlening wordt ervaren, waar mogelijke verbeterpunten of kansen liggen en hoe wij deze kunnen implementeren.
‘’Scherp op punten en komma’s.’’
Onder collega’s sta ik redelijk bekend om mijn kritische kijk op onze dienstverlening. Niet alleen ben ik nogal scherp op de punten en komma’s (ik hoor mijn collega’s al gniffelen?), maar vooral de inhoud van onze trajecten heeft mijn aandacht. Doen we de dingen zoals die van ons verwacht mogen worden?! Omdat ik zelf jarenlang met mijn voeten in de klei heb gestaan en onze dienstverlening als geen ander ken, weet ik doorgaans heel goed wat of hoe ik iets graag wil zien. Waar mensen werken, worden echter soms ook ‘fouten’ of achteraf gezien verkeerde keuzes gemaakt. Dat hoort erbij. Het gaat er vervolgens om hoe je zaken correct oplost en de opdrachtgever hierin meeneemt. Uiteraard zie ik het liefste dat elk traject volgens het boekje verloopt. Ik streef altijd naar het hoogst haalbare. Dat we ondanks de omstandigheden, toch met elkaar kunnen concluderen dat we het maximale hebben gepresteerd.