• Offerte aanvraag
Welke Welke
  • Diensten
    • Werkgevers
    • Werknemers
    • Intermediairs en verzekeraars
    • UWV
  • Kennisbank
    • Cv voorbeelden
    • Sollicitatiebrief voorbeelden
    • Sollicitatiegesprek voorbereiden
    • Netwerken
    • Blogs
  • Over Welke
    • Wie zijn wij
    • Kernwaarden
    • Werken bij
  • Netwerk
    • Klanten
    • Succesverhalen
    • Werkervaringsplek
  • Nieuws
  • Contact
Welke Welke
  • Diensten
    • Werkgevers
    • Werknemers
    • Intermediairs en verzekeraars
    • UWV
  • Kennisbank
    • Cv voorbeelden
    • Sollicitatiebrief voorbeelden
    • Sollicitatiegesprek voorbereiden
    • Netwerken
    • Blogs
  • Over Welke
    • Wie zijn wij
    • Kernwaarden
    • Werken bij
  • Netwerk
    • Klanten
    • Succesverhalen
    • Werkervaringsplek
  • Nieuws
  • Contact
nov 03
Een dag uit het leven van een jobhunter

Een dag uit het leven van een jobhunter

  • Een dag uit het leven van

Een jobhunter bij Welke biedt praktische ondersteuning aan werkzoekende kandidaten. Hij of zij werkt nauw samen met een re-integratiebegeleider/coach en is vanuit zijn rol dagelijks actief in de begeleiding van kandidaten bij hun sollicitatieactiviteiten.

Hoe de dag eruit ziet

De dag van een jobhunter bij Welke start met een kopje koffie of thee, samen met collega’s.

Nadat de computer is opgestart wordt het cliëntvolgsysteem geopend. Hierin wordt voortdurend vastgelegd met wie gesproken is en wat er besproken is.

Als alles up to date is, worden de e-mails gecheckt. Dit kunnen vragen zijn van kandidaten, een cv of sollicitatiebrief die geredigeerd moet worden of een idee van een kandidaat voor een nieuwe baan of werkervaringsplaats. Er is ook contact met die ene kandidaat, die het moeilijk heeft, om te vragen hoe het nu met haar gaat. Dit stukje extra support doet haar goed en stimuleert haar om in beweging te blijven.

Clientvolgsysteem

Na het beantwoorden van de e-mails pakt de jobhunter de actielijst in het clientvolgsysteem erbij. Voorbeeld van op te volgen acties zijn:

  • Het opstellen van een cv samen met een kandidaat
  • Het aanmaken en uitleggen van het vacature zoeksysteem aan een kandidaat
  • Het daadwerkelijke jobhunten, oftewel actief zoeken naar vacatures en bedrijven in de omgeving van de kandidaat
  • Belafspraken met kandidaten
  • Nog openstaande actiepunten opvolgen

Na nog een kopje koffie of thee is het tijd voor een (telefonisch) caseload-overleg met een re-integratiebegeleider van Welke. In dit overleg neem je de kandidaten door die je samen begeleid. Er wordt overlegd waar het traject staat (status), wat er goed of minder goed gaat, welke (verbeter)acties er moeten komen om de kans op succes zo groot mogelijk te maken en wie daarin welke actie zal ondernemen. Mogelijk acties zijn; het cv en/of de sollicitatiebrief redigeren, het oefenen/trainen van een sollicitatiegesprek met de kandidaat of het ‘warm’ introduceren van de kandidaat bij een potentieel nieuwe werkgever.

Een jobhunter bij Welke staat er nooit alleen voor, re-integratiebegeleiders en andere jobhunters staan altijd klaar om te sparren. Ook over alternatieve en creatieve stappen in de begeleiding als de meer gangbare acties onvoldoende resultaat blijken te hebben.

Lunch

Om 12:30 uur is er een gezamenlijke lunch en volgt er een korte wandeling voor een frisse neus. Opgeladen en wel pak je vervolgens om 13.00 uur de telefoon voor een eerste telefonische kennismaking met een nieuwe kandidaat. Tijdens deze afspraak wordt uitgelegd wat de rol van de jobhunter is binnen het te starten 2e spoor traject is en wordt besproken met welke hulp de kandidaat het meeste gebaat is. Zo proberen we binnen de wet-en regelgeving rondom het 2e spoor traject toch een stukje maatwerk te leveren. Het doel is om de kandidaat stap-voor-stap te begeleiden naar een voor hem of haar duurzame oplossing. De volgende belafspraak is met een kandidaat die al verder in het traject is. Het cv en de (oefen)sollicitatiebief worden doorgenomen.

Het is bijna vijf uur. Je laatste telefoontje is naar een kandidaat om te vragen hoe zijn eerste werkdag bij de nieuwe werkgever is geweest. De kandidaat is positief, maar ook nog wat onzeker. Je geeft wat praktische tips mee en geeft aan dat bepaalde onzekerheden er in het begin mogen zijn. Eind van de week bellen jullie opnieuw om op die manier vinger aan de pols te houden en de kandidaat zo goed mogelijk door zijn proefperiode te helpen. Als laatste leg je hetgeen er besproken en afgesproken vast in het cliëntvolgsysteem. Tevreden sluit je je computer af en zet je koers richting huis!

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Comments are closed.

Onze blogs

  • Alles over re-integratie
    In Diensten
  • Re-integratie 3e spoor geeft jouw carrière perspectief
    In Diensten
  • Loopbaanadvies; inzicht in jouw loopbaan
    In Diensten
  • Met re-integratie 2e spoor naar een nieuwe baan
    In Diensten
  • Solliciteren via LinkedIn
    In Sollicitatie tips
Meer blogs

Meer over Welke

  • Over Welke
  • Wie zijn wij
  • Kernwaarden
  • Werken bij

Kwaliteit & certificering

Wij zijn gecertificeerd door Blik op Werk en aangesloten bij brancheorganisatie OVAL.

Social Media

Volg ons en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Hoofdkantoor Welke

Huizermaatweg 17
1273 NA Huizen
085 90 20 505
info@welkeprof.nl

Sitemap | Hulp op afstand | Privacy | Voorwaarden | Klachtenafhandeling | Disclaimer | Jobdigger | Webdesign: Design Maker
Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies voor het optimaal functioneren van deze site. Door gebruik te maken van deze website, stemt u hiermee in. meer informatie
accepteer
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN